Financieel

3 Gouden tips om mond-tot-mond reclame te stimuleren

Hoewel de reclame- en marketingwereld de afgelopen twintig jaar volledig is gedigitaliseerd, is het stimuleren van mond-tot-mond reclame nog steeds een van de meest effectieve marketingstrategieën die leiden tot meer verkoop.  Het wekt niet alleen de belangstelling van de mensen, maar het brengt ze ook aan het praten!  Mond-tot-mond reclame is zo succesvol omdat het afkomstig is van bronnen die we al kennen, zoals vrienden en familie. De inhoud die wordt verspreid door gebruikers kan een “buzz” teweegbrengen die vaak wordt gezien als betrouwbaarder en waardevoller. Maar hoe doe je dat precies? In dit artikel hebben we 3 actiegerichte strategieën op een rijtje gezet die positieve mond-tot-mond reclame kunnen genereren.

Moedig user-generated content aan

Een van de beste manieren om klanten aan de praat te krijgen over je producten of diensten, is door het aanmoedigen van het delen van eigen inhoud. Dit wordt in de marketingwereld ook wel user-generated content genoemd en komt voor in vormen zoals het delen van feedback en opinies in video’s en blogs. Bovendien kan je jouw klanten aansporen tot het delen van hun opinies door ze exclusieve kortingen aan te bieden wanneer ze een reactie achterlaten.

Werk met gedrukte media

Hoewel digitale marketing in veel gevallen een centrale plaats inneemt, is de aantrekkingskracht van gedrukte media zoals flyers, brochures, posters en stickers onvermijdelijk. Drukwerk levert meer mond-tot-mond voordeel ten opzichte van digitale media, aangezien gedrukte media doorgaans worden ervaren als geloofwaardiger en persoonlijker. Bovendien creëert het de perceptie dat de lezer inhoud ‘ontdekt’ die nog niet is gedeeld. Ga daarom de straat op en deel je boodschap met je publiek. Goed vormgegeven drukwerk trekt immers de aandacht en is een echte spraakmaker!

Wil jij aan de slag gaan met uiteenlopende soorten drukwerk zoals flyers? Kijk dan op https://www.drukzo.nl/flyers voor meer informatie.

Bied unieke inhoud

Vrijwel de makkelijkste manier om mensen aan het praten te krijgen, is door unieke inhoud aan te bieden die waardig is om gedeeld te worden! Wanneer je jouw klanten iets meegeeft dat memorabel is en ze elders niet kunnen krijgen, bestaat er een hogere kans dat ze dit met vrienden en familie zullen delen.

Similar Posts

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *